Design logo. Sfaturi vitale.

Un logo:

- este cheia succesului afacerii tale
- face vânzarea
- este mai important decât ceea ce reprezintă
- descrie afacerea

Un logo are scopul de a identifica!

Procesul de design are obiectivul de a crea un logo:
- ușor de recunoscut
- care inspiră încredere, admirație și loialitate

Ce este un logo?

Logoul este un element al brandului. Formele lui, culorile, fonturile și elementele grafice sunt diferite de cele ale logourilor din același segment al pieței.

Paul Rand, unul dintre cei mai mari designeri afirmă că "un logo este un steag, o semnătură, un blazon, un semn de stradă. Un logoul nu vinde (direct), ci identifică. Un logo este rareori o descriere a unei afaceri. Sensul logoului derivă din calitatea lucrului pe care îl simbolizează și nu invers. Un logo este mai puţin important decât produsul pe care îl identifică."

Mai multă informație găsiți în cartea lui Paul Rand Design, Form & Chaos.

Ce înseamnă un logo bun?

Un logo bun este distinct, adecvat, practic și simplu. În spatele unui logo efectiv stă un concept care comunică un mesaj. Un logo bun are două componente:
1. un concept bun
2. o execuție bună

 

Procesul de design al unui logo

"Unii se întreabă ce este atât de greu în procesul creării unui logo bun? Este mic, ușor de creat, deci e simplu, nu? Când vedeți doar rezultatul eforturilor unui designer, crearea logoului poate arăta ca o sarcină simplă. Dar nu este."

— Harrison Mcleod

În procesul de creare a unui logo există un set de etape de lucru care asigură îndeplinirea necesităților clientului. Mai jos este un exemplu a procesului tipic de creare a unui logo, utilizat de designerii profesioniști.

Informare:
Ai nevoie de un chestionar sau un interviu cu clientul pentru a colecta informația necesară pentru crearea logoului.

Cercetare:
Cercetează industria din care face parte clientul, evoluția și concurenții. Vino cu o soluție, apoi fă designul.

Referințe:
Cerceteză designurile logourilor care au succes. Analizează stilurile și tendințele care sunt apropiate proiectului curent. Nu urma tendințele de dragul de a le urma, ci pentru a fi informat și la curent. Un element vital în designul logoului este longevitatea.

Concepere:
Aceasta este etapa cea mai importantă.

Este bine când conceptul povestește o istorie, transmite un mesaj sau se bazează pe o idee creativă.

Nu este bine să consumi perioade foarte mari de timp pe meditație și/sau inspirație.

Riști mult când investești timp în cugetări și meditații așteptând "ideea secolului", care poate fi respinsă de client (lucrezi într-un domeniu subiectiv, nu uita).

1.Formulează clar problema (datele inițiale le ai în informația primită din interviu și cercetări).

2.Vino cu soluții

3.Dezvoltă conceptul designului (schițeză pe foie pentru a da frâu liber imaginației)

4.Fă designul în softul corespunzător

Reflecție:
Ia pauze în decursul procesului de design. Aceasta ajută la maturizarea ideilor și “împrospătarea” entuziasmului. Aceasta oferă și o nouă perspecitvă asupra conceptului.

Revizuire:
Revizuiește și îmbunătățește logoul analizând instrucțiunile clientului și ghidându-l spre soluția optimă efectivă.

Prezentare:
Prezintă clientului doar cele mai reușite versiuni. Este recomadată prezentarea logoului într-un anumit context. Aceasta ajută clientul să vizualizeze mai clar identitatea brandului. Pregătirea unei prezentări calitative este modalitatea cea mai eficientă de obținere a aprobării din partea clientului.

Prezentările seci crează o lipsă de valoare, chiar dacă logoul este bine realizat.

Livrare și suport:
Livrează fișierele corespunzătoare și oferă tot suportul care este cerut. Promite mai puțin și livrează mai mult. Întrece așteptările.

 

5 principii care ajută la crearea unui logo efectiv

 

Un logo este distinct, practic, simplu, conține și transmite mesajul proprietarului. Pentru a îndeplini aceste cerințe, urmează următoarele principii:

1. Simplu
2. Memorabil
3. Atemporal
4. Multilateral
5. Adecvat

 

1. Simplu

Simplitatea face logo-ul ușor de recunoscut, versatil și memorabil. Logourile bune sunt unice fără să fie supraîncărcate cu elemente și efecte decorative și nenecesare.


While in college in the mid-’70s, an instructor introduced me to the K.I.S.S. Principle of design, which translates as: Keep It Simple, Stupid. It does convey a very important design consideration. Simple logos are often easily recognized, incredibly memorable and the most effective in conveying the requirements of the client. A refined and distilled identity will also catch the attention of a viewer zipping by signage at 70 miles per hour, on packaging on the crowded shelves of a store, or in any other vehicle used for advertising, marketing and promotion. Remember, the basis of the hugely effective international branding for the world’s largest shoe manufacturer is a very simple graphic swoosh.

— Jeff Fisher

2. Memorabil



Memorabilitatea este strâns legată de simplitate. Un logo este memorabil atunci când e simplu și adecvat.

Surprising to many, the subject matter of a logo is of relatively little importance, and even appropriateness of content does not always play a significant role. This does not imply that appropriateness is undesirable. It merely indicates that a one-to-one relationship between a symbol and what it symbolized is very often impossible to achieve and, under certain conditions, objectionable. Ultimately, the only mandate in the design of logos, it seems, is that they be distinctive, memorable, and clear.

— Paul Rand

3. Atemporal



Un logo efectiv este atemporal. El trebuie sa fie efectiv și peste 10, 20 sau 50 de ani.

Leave trends to the fashion industry. Trends come and go, and when you’re talking about changing a pair of jeans or buying a new dress, that’s fine, but where your brand identity is concerned, longevity is key. Don’t follow the pack. Stand out.

David Airey


4. Multilateral



Un logo efectiv este funcțional în orice mediu de comunicare, media sau aplicații. Din acest motiv logourile trebuie făcute în format vector pentru a asigura posibilitatea de redimensionare la orice scară. fără a pierde din calitate.

Întreabă-te, logo-ul tău este efectiv dacă este imprimat:
-într-o culoare?
-cu culorile inversate (logo de culoare deschisă sau incolor pe fon de culoare inchisă)?
-având dimensiunea unui timbru poștal?
-având dimensiunea unui panou publicitar?

Un logo multilateral este creat în alb-negru sau în 2 culori. Aceasta permite concentrarea la concept și formă ci nu la culoare care este de natură subiectivă. Și luați în considerație că tiparul costă, prețul crește o dată cu numărul de culori, pe termen lung aceasta mărește cheltuielile afacerii.

I like to work first in black and white to ensure that the logo will look good in its simplest form. Color is very subjective and emotional. This can distract from the overall design – say if you saw your logo in all red, that color may be the first thing that you respond to and not the composition of the design elements. I will not even consider submitting color suggestions to a client for review until they have signed off on a final black and white logo.

Patrick Winfield

Familiarizează-te cu procesul de tipar ca să eviți probleme de tipografie. Este vital să știi diferențele dintre paletele de culori CMYK, Pantone și RGB.

 

5. Adecvat



Logoul trebuie să fie adecvat audienței la care se adresează. Spre exemplu un font și o schemă de culori copilăroase vor fi adecvate pentru un logo a unui magazin de jucării pentru copii și nu pentru un birou de avocați.

A logo doesn’t need to say what a company does. Restaurant logos don’t need to show food, dentist logos don’t need to show teeth, furniture store logos don’t need to show furniture. Just because it’s relevant, doesn’t mean you can’t do better. The Mercedes logo isn’t a car. The Virgin Atlantic logo isn’t an airplane. The Apple logo isn’t a computer. Etc.

David Airey

Should a logo be self-explanatory? It is only by association with a product, a service, a business, or a corporation that a logo takes on any real meaning. It derives its meaning and usefulness from the quality of that which it symbolizes. If a company is second rate, the logo will eventually be perceived as second rate. It is foolhardy to believe that a logo will do its job immediately, before an audience has been properly conditioned.

Paul Rand

 

Cât costă un logo?



Aceasta este o întrebare foarte frecventă. Este dificil de răspuns, fiindcă fiecare companie are diferite necesități. Este optim să faci oferte personalizate pentru fiecare client.

Când creezi un logo trebuie să iei în considerație mai multi factori, spre exemplu:
- câte concepte vor fi prezentate
- câte etape de revizuire vor fi necesare
- câtă cercetare și studiu este cerut
- cât de mare este afacerea

 

Cum să alegi un designer de logouri?



Când alegi designerul de logo, fii atent la următoarele momente:

Experiență și succes
Are portofoliu? Cât de experimentat este?

Impresii
Care sunt impresiile clienților lui? Un email la companiile deservite ar trebui să fie suficient.

Procesul de design
Este la curent și urmărește procesul corect și efectiv de design a unui logo?

Premii câștigate și lucrări publicate
A câștigat vre-un premiu? Sunt lucrările lui publicate în cărți sau pe bloguri de specialitate? Cât de recunoscut este în industrie?

Puterea portofoliului
Cât de puternic este portofoliul? Are mai mult de 100 de lucrări în portofoliu? sau 10-30 de lucrări impecabile? Care e raportul dintre logouri efective față de cele false?

Perioada de livrare
Cât timp va dura executarea logoului? Procesul tipic durează între 4 și 15 zile, în unele cazuri poate dura luni. Gândește-te, cât timp va fi folosit logoul? Ai vrea ca el să fie făcut în mai puțin de 24 de ore?

Prețul
Costul serviciilor de obicei se reflectă asupra calității lui. În majoritatea cazurilor primești ceea pentru ce plătești… dar prețul nu e unicul indicator.

Profesionalism și comunicare
Cum se prezintă? Răspunde rapid la emailuri? Cum comunică? Poți încheia un contract cu el?

Întrebări
Câte întrebări a adresat designerul despre afacerea (istoria, scopurile, audiența) pentru care se face logoul?

Sursă: Smashing Magazine

Acum ai înțeles ce înseamnă un logo? Și vezi că procesul de creare a unui logo efectiv este unul mai complex decât pare la prima vedere?